• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Salakain Pustolov
    Salakain Pustolov

Salakain Pustolov

’’Salakain Pustolov’’ smatra se jednim od najuspešnijih Barohinih romana. Radnja je smeštena u njegovoj rodnoj Baskiji u vreme karlističkih ratova. Baroha nam izlaže životni put Martina Salakaina od detnjstva, kroz mladost do zrelog doba. Martinovo detinjstvo protiče u jednom srednjovekovnom ambijentu opterećenom tradicijama i legendama. Još kao dečak se ističe kao pojedinac koji se bori protiv svih. Baroha nam kroz događaje prikazuje nemirni duh svog junaka da bi ga kasnije ubacio u atmosferu karlističkog rata. U tim zbivanjima Martin će ispoljiti junaštvo ali i pikarsku stranu. Baroha koristi radnju da bi opisao život u Baskiji tog doba i stvara jedan od najuspešnijih likova njegovog stvaralaštva, čoveka od akcije. Radnju razvija vešto u duhu romana u nastavcima. Na kraju Martin pada kao žrtva zavisti i klasne mržnje. Opisi baskijskih naselja nose u sebi i jednu dozu prefinjenog lirizma. ’’Salakain Pustolov’’ je samo prividno pustolovni roman i opis pustolovina i sentimentalnih dilema glavnog junaka. U pozadini se krije Barohin pesimizam u odnosu na život u Španiji tog doba, okrutnost i apsurd sukoba između konzervativne tradicije i modernog doba.

Šifra: 160223
    880 din

Br.strana: 195