• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Žensko pismo
    Žensko pismo

Žensko pismo

Grupa autora

’’Deana Sailović je u ovom izboru nastojala i uspela da čitaocima na ovim prostorima predstavi svu vrednost i lepotu aforizama, nastajalih od kraja 19. veka do danas, na teritoriji nekadašnje zajedničke države. Vrednost knjige je utoliko veća, što sličnih knjiga na našem jeziku (jezicima) nema. Obuhvatila je aforizme čiju je vrednost potvrdilo vreme, ali i one koji su nedavno nastali, koji su se izdvojili originalnošću, kvalitetom i dopadljivošću. Knjiga sadrži 1805. aforizama od 180. autorki, a priređivačica je imala uvid u desetine autorskih zbirki aforizama, brojne zbornike, antologije, časopise, recenzije, predgovore, pogovore, internet portale i društvene mreže.

Cilj ove knjige nije da istakne neke autorke na račun drugih, niti, pak, da ih poredi i rangira po značaju. To će čitalac učiniti sam bez tuđeg nametanja i sugestija. U tom smislu u knjizi su predstavljeni umni napori širokog kruga spisateljica različitih generacija i pravaca, individualnog stila, rukopisa i temperamenta, s različitim stvaralačkim profilom, prirodom, erudicijom, literarnim utemeljenjem i praksom, usmerenih ka različitim i važnim opšteljudskim temama i problemima ljudskog duha i postojanja. Imam utisak da je svim autorkama, ipak, zajedničko traganje za svetlošću bez koje nema života i da, iako sa dubokim doživljajem zla u čoveku i oko njega, teže i bore se za lepo i ljudsko. Njih inspirišu i pokreću i male stvari, i velike teme, a pre svega ljubav, jer ona čini osnovu svačijeg života, i bez nje život nema nikakvog smisla.

Svrha knjige je i da podseti na književnu vrednost književnica koje pripadaju klasičnoj literaturi, ali i da ukaže na njihovu sposobnost da se izražavaju lapidarno i kritički, da dodatno afirmiše stvaralaštvo u ovoj oblasti aforističarki srednje generacije i da nas upozna sa aforistikom najmlađih, da obratimo pažnju na najtalentovanije i da pažljivije pratimo njihov budući rad.’’

Aleksandar Čotrić

Br.strana: 392

Izdavač: Centar za planiranje poslovanja - CNP&P