• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Čovek pete dimenzije
    Čovek pete dimenzije

Čovek pete dimenzije

’’Kroz brojne dileme autor se suočava sa suštinskim životnim pitanjima ne nudeći pri tome gotove odgovore već znalački vodeći čitaoca u avanturu samootkrića,

Knjiga inspiriše čitaoca da se probudi i analitički zaviri u suštinu sopstvenog bića, dok svojom enciklopedijskom dimenzijom značajno olakšava razumevanje osnovne priče koju autor znalački nosi i oblikuje. Posebna pažnja je posvećena novim otkrićima vezanim za uređivanje genoma i nadrealnim mogućnostima sintetičke biologije. Činjenica da je od postanka života na Zemlji, život svih bića zapisan u DNK kodu sa samo četiri slova je posebna inspiracija za autora jer permanentno usmerava na stalna preispitivanja o našem postojanju.

Knjiga je jedinstvena po mnogo čemu, ali pre svega po enciklopedijskom izobilju informacija i pesničkom opisu teških, prijatnih, ali i tragičnih epizoda koje čine i oblikuju život svakog čoveka. Veštinom iskusnog naratora znalački uklapa naučne činjenice i realni aktuelni trenutak sjedinjujući ih u vrtlog ideja, pitanja i dilema koje ponekad mogu dati odgovore i na pitanja sopstvenog bezizlaza.’’

Dr Slavoljub Živković, redovni profesor Beogradskog Univerziteta

’’Veliku vrijednost ovoj knjizi daje njezin doprinos popularizaciji znanosti, što se ogledava ne samo u predstavljanju novijih znanstveno-tehnoloških dostignuća, nego i u poticanju čitatelja da usvoji znanstveni način razmišljanja. Na kraju svakog poglavlja autor si daje oduška u prikazu svog viđenja mogućih razvoja u budućnosti. Ti završni dijelovi poglavlja imaju naznake znanstvene fantastike, jer iako su ustemeljeni na dosadašnjem znanju, daju jednu od mnogih vizija budućnosti koja se ne mora ostvariti.

Sve u svemu, ova knjiga je zdrava kombinacija znanstvenog i tehničkog znanja s filozofijom uz dašak maštanja o budućnosti.’’

Dr Miroslav Požek, redovni profesor Zagrebačkog Sveučilišta

’’Ovo je delo autora, koji je po mome dubokom ubeđenju, jedan od najznačajnijih naučnika današnjice. Likovi u romanu nose u sebi tajnu stvaranja, kreacije, i radost otkrića, pre svega naučnih, a onda i svih drugih, hodajući tako po tankoj ivici između naučnog i mostičnog.

Oni su autentični ljudi, sa iskrenim pričama, ovakvi likovi žive u realnom životu i svaka opisana sudbina zaista postoji ili bi mogla postojati, ovde ili negde drugde, sada, u bliskoj prošlosti ili budućnosti. Oni su arhetipski likovi, u kojima prepoznajemo ono za čim čitavog života tragamo, pitanje da li čovek može da proživi svoj život poštujući moralne norme, dostojanstveno, kako mu jedino i priliči… Jokanovićevi junaci za svoje stavove traže čvrsto uporište u nauci, oni svet opažaju duboko intuitivno, gotovo mistično, transcedentalno, vodeći nas inteligentno u zaplet ovog naučnog dela, pisanog u formi romana. Ovo je duboko, slojevito delo, značajno po suštini i formi, napisano prefinjenim književnim stilom, karakterističnim za samog autora.’’

Dr Vesna Danilović, redovni profesor Beogradskog Univerziteta

Br.strana: 380

God.izdanja: 2021.