• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Fikcija i fakcija
    Fikcija i fakcija

Fikcija i fakcija

Knjiga Sande Lucije Udier ’’Fikcija i fakcija’’ zanimljivo je, sadržajno i poticajno djelo koje razmatra važnu standardološku problematiku funkcioniranja i granica standardnoga jezika te njegova odnosa s jezikom književnosti. Ta je tema oduvijek intrigirala hrvatske jezikoslovce i bila predmetom brojnih znanstvenih rasprava i knjiga te će zbog toga, kao i zbog novine u autoričinu pristupu problematici, knjiga nesumnjivo pobuditi interes hrvatske jezikoslovne javnosti. Ideja vodilja, koja je dosljedno provedena kroz cijelu knjigu, teza je da jezik književnosti nije funkcionalni stil standardnoga jezika već jezik sui generis. Ta je teza pokazana, obrazložena i potvrdena komparativnim istraživanjem na korpusu književnih i publicističkih tekstova Miljenka Jergovića.
    ,
    Knjiga donosi nov pogled na problematiku koju obraduje, pogled koji se uvelike razlikuje od onoga koji su na nju dosada imali hrvatski jezikoslovci koji su se bavili teorijom standardnoga jezika i funkcionalnih stilova te jezikom književnosti.

Josip Silić

U knjizi Sande Lucije Udier temeljni je predmet rasprave jezik književnoga djela odnosno jezik književnosti, kao poseban slučaj upotrebe jezika koji se svojom fikcionalnom namjenom, oblikovanjem i sadržajem bitno razlikuje od svih ostalih slučajeva u kojima se jezik upotrebljava i njegova upotreba podvrgava proučavanju. O iznimnoj važnosti jezika književnosti kao znanstvenoga predmeta o kojemu se u ovom rukopisu raspravlja dovoljno govori činjenica da su za nj, svaka na svoj način, vitalno zainteresirane najmanje tri znanstvene discipline: znanost o književnosti, lingvistika i stilistika. Uzimajući u obzir tu činjenicu, autorica slijedom iscrpne kritičke analize dosadašnjih pokušaja definiranja navedenoga predmeta sa svih triju gledišta, katkada u ponešto različitim inačicama, i uvažavajući prihvatljive elemente pojedinih opisnih modela, uspijeva oblikovati vlastiti znanstveno respektabilan, teoretski i metodološki adekvatan pristup predmetu svoga istraživanja.

Mirko Petij

Br.strana: 200

Izdavač: Disput