• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Konzervacija ikona
    Konzervacija ikonaKonzervacija ikona

Konzervacija ikona

(...) sa velikom radošću pozdravljamo pojavu knjige Jovana Pantića, koja predstavlja veoma profesionalan pristup složenoj problematici konzervacije ikona. Izloženi su osnovni elementi kako uzoraka propadanja ikona i slika na drvetu, tako i karakteristike konstruktivnih i vezivnih elemenata, tehnologije izrade i postupaka tehnološkog ispitivanja i konzervatorskih i restauratorskih radova.
    Dobro dokumentovana ilustracijama, sa iscrpnom stručnom literaturom, knjiga je teorijski i praktični izvor saznanja, koja se odnose i karakterišu ovu vrstu studija, te će biti siguran oslonac i priručnik svim mladim stručnjacima (...)
    Prof. Anika Skovran

U ovom delu prikazani su nam svi elementi nastanka, propadanja, oštećenja i čuvanja slike na drvetu, odnosno ikone. Pobrojani su problemi sa kojima se susreću konzervatori, metode, tehnike i najmoderniji instrumentarijum koji se koristi za obavljanje ovih intervencija. Izuzetno precizno pobrojane su hemikalije i materijali koji se koriste u konzervaciji. Knjiga "Konzervacija ikona" bila bi poželjna u svakom konzervatorskom ateljeu zato što obiluje podacima neophodnim za konzervatorske intervencije (...)
    Stoga smatram da će priručnik pripomoći da se u buduće umnože ovakva izdanja i da našu konzervatorsko - restauratorsku teoriju i praksu podignu na onaj nivo koju ona inače zaslužuje svojim dosadašnjim rezultima.
    Prof. mr Zvonimir Zeković

Mr Jovan, Jordana, Pantić, rođen 24. februara 1950. godine u Valjevu, zaposlen u Narodnom muzeju, Beograd, kao muzejski savetnik/ restaurator. Osnovne studije Fakultet likovnih umetnosti u Beogradu je završio 1976. godine kao diplomirani slikar. Školsko zvanje Magistar umetnosti stekao na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu iz oblasti konzervacija slika, 1982. godine. Završio je 1992. godine Recent Methods in the Lining of Paintings, The Getty Conservation Institute and the Royal Danish Academy of Fine Arts, School of Conservation, Copenhagen, Denmark. Poseduje sertifikat samostalnog međunarodnog predavača iz oblasti savremenih metoda konzervacije slika.
    U zvanje asistenta za predmet konzervacija slika na platnu i drvetu biran je 1989. i 1994. godine, a za docenta 1998. godine na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu.

Šifra: 37309
    770 din