• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Krugovi nove budućnosti
    Krugovi nove budućnosti

Krugovi nove budućnosti

”Zona sumraka” bila je prva prava televizijska serija na malim ekranima u čijim su se epizodama, naravno, na posve proizvoljan, imaginaran način, obrađivale rubne teme znanstvenih ili pseudoznanstvenih fenomena. Ona je bila odlična podloga za iduću televizijsku seriju slične tematike koja je već imala publiku željnu takvih tema. Baš zbog toga nije joj bilo teško prvo popuniti, a zatim i zauzeti marketinški prostor u okvirima televizijskih termina namijenjenih ljubiteljima znanstvene fantastike. Druga polovica devedesetih godina prošlog stoljeće bila je, stoga, idealno vrijeme za razvikanu američku seriju ”Dosjei X”. Na taj način, polako je stvorena određena populacija, čiju su znatiželju o određenim fenomenima potakle upravo televizijske serije, ali koje, logično, nisu mogle ponuditi nikakve prave odgovore. Stoga je svaki znatiželjni pojedinac u to vrijeme imao velikih problema ukoliko je odgovore na određena pitanja nastojao pronaći u stručnoj literaturi. Problem je bio u tome što takve knjige, ako ih je uopće i bilo, nisu bile dostupne na hrvatskom jeziku. Danas je situacija potpuno drugačija. Ne samo da imamo odlične prijevode takve literature, nego imamo i autore koji prvenstveno na hrvatskom jeziku nastoje čitateljima pružiti odgovore na određena pitanja. Jedan od takvih autora je i Stjepan Gjurinek. ”Krugovi nove budućnosti” (AGM 2010.) knjiga je izišla u biblioteci ”Obelisk”, u sklopu izdanja nakladničke kuće ”AGM” iz Zagreba. Biblioteka ”Obelisk” bavi se tematikom zagonetnih sila i rubnih područja ljudskog znanja, a jednu od takvih tema obrađuje i Stjepan Gjurinek. Naime, autor se bavi nedovoljno istraženim fenomenom piktograma u usjevima ili kako se to još popularno naziva u javnosti ”krugovima u žitu”. Valja kazati da je ova knjiga znanstveni pogled na taj fenomen i da su određeni podaci u njoj citirani i iz najviših akademskih krugova. To i ne čudi ako se zna da je i sam Gjurinek priznati znanstvenik u svom krugu obrazovanja. Stoga je stručnost vidljiva na svakoj stranici koju Gjurinek ispisuje, ali zapanjuje upućenost u problematiku ovog fenomena. Upućenost je i široka i detaljna tako da s pravom možemo kazati kako je Gjurinek jedan od vodećih svjetskih autoriteta u pogledu fenomena piktograma u usjevima. Uostalom, u ”Krugovima nove budućnosti” postavio je i originalnu poveznicu ovog fenomena s piktogramima u ledu te krugovima koji se pojavljuju na pročeljima zgrada, to je odvažna teorija koju autor znanstveno obrađuje uz predodžbe ono malo konkretnih podataka vezanih uz ovaj fenomen, a koji su dostupni široj javnosti. Gjurinek je u nekoliko prigoda gostovao u televizijskoj emisiji ”Na rubu znanosti”, gdje je razgovarao o ovoj i sličnim temama. Tada sam uočio s koliko je strpljenja Gjurinek nastojao približiti ovaj fenomen širem krugu gledateljstva. Sličnu stvar možete očekivati i s ovom knjigom. Iako je knjiga pisana u znanstvenom tonu, to nipošto ne znači da u njoj nećete pronaći i određene zanimljive podatke kojima autor ostavlja mašti na volju, odnosno, koje ne nastoji do kraja znanstveno analizirati. Uostalom, možda je Gjurinek potpuno u pravu kada kaže da zapravo nije važno TKO stoji iza ovih ”krugova u žitu”, nego ŠTO stoji. A možda je u pravu i jedan od glavnih likova u seriji ”Dosjei X” kada kaže: ” Istina je oko nas…”

Ante Juroš

Br.strana: 166

Izdavač: Agm - Zagreb