• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Nebeske kosturnice
    Nebeske kosturnice

Nebeske kosturnice

’’Nebeske kosturnice jesu složen, moderan roman o starosti koja ne donosi smirenje, u kojoj sedamdesetogodišnjak Vasilije u ovom novom ratu gubi sina i unuka, a u prošlom ratu ubijen mu je otac, a u onom prethodnom ratu djed obolio do skore smrti, i tako u beskraj, kao strašni nebeski ringlšpil s koga se ne može sići jer se ne zaustavlja. Silazak je u stvari pad u ambis, kao Faustovo prokletstvo.

Romanom Nebeske kosturnice, Ranko Pavlović umjetnički ubjedljivo daje viziju našeg kolektivnog pamćenja koje je utemeljeno na mrtvima, na grobovima, na potrazi za mjestima stradanja, nestajanja i vaskrsenja. To je slika koja ne može da se dodvorava ovome ili onome, koja je data visokom mjerom umjetničke ubjedljivosti, jezičke čistote i sažetosti. Ona pokazuje sva naša batrganja kroz glib neznanja, traganje za utjehom, iako utjehe ne može biti. Pavlović svoje ličnosti vaja psihološki utemeljeno, njima bliskim jezikom, njima bliskim slikama koje su slike zavičaja, naših vrleti i čuka, bestragija i nikad pripitomljenih varošica. Uzbudljiva priča o životu i smrti, licu i naličju. Nebeske kosturnice istovremeno nisu roman faktografije, teškog nabrajanja mrtvih, nego književno djelo u kome čitalac otkriva puls ne samo prošlosti, nego naše savremenosti, ako ne, ne daj nam bože, i budućnosti. Gdje živimo, teško da od toga možemo da pobjegnemo.’’

Šifra: 193529
    800 rsd

Br.strana: 180