• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Ništa ozbiljno
    Ništa ozbiljno

Ništa ozbiljno

’’Devet godina posle prvog romana Sastanak (1995), u kome je govorila o večito odsutnoj majci, bivšoj manekenki, glumici i lezbijki, čiju su lepotu opustošili alkohol i droga, Žistin Levi je objavila svoj drugi roman Ništa ozbiljno (2004), priču o Luiz, devojci koja je na putu da potpuno potone u ljubavnoj patnji, sumnjama i besciljnim lutanjima pošto ju je Adrijan, čovek njenog života, napustio zbog druge žene, Pole. To bi bila banalna ljubavna priča, koja odzvanja kao potpuno privatna tragedija, da nije u pitanju autobiografski roman o paru koji, nakon potpune ljubavne osmoze, vidi kako se njihov brak raspada, da Luiz nije Žistin Levi, kćerka poznatog francuskog filozofa Bernara-Anrija Levija, razvedena od Rafaela Entovena, sina čuvenog izdavača i očevog prijatelja, njene ljubavi iz detinjstva, koji ju je napustio zbog top-modela i poznate pevačice Karle Bruni. Tako ova lična, sjajno napisana ispovest, prerasta u potresan roman i književna kritika je ponovo istakla da je reč o novoj Fransoaz Sagan, mada ona više voli kad je porede s Margerit Diras.

Glavni junaci ovog romana su dva veoma mlada, zaljubljena bića. Kao ostale devojke i Luiz misli da voleti znači biti jedno, govoriti u jedan glas, misliti na iste stvari, stopiti se jedno s drugim, biti kao razdvojeni sijamski blizanci koji i dalje imaju isti mozak. Ali, kako kaže Luizin otac, to istovremeno može da bude užasno i pogubno jer se posle raskida mnogo pati, pa zato uvek treba biti na oprezu, ne dozvoliti da u životu ljubav preuzme komandno mesto.

Roman Ništa ozbiljno je, pre svega, svođenje računa Žistin Levi sa samom sobom, jedna iskrena samoispovest, portret mlade napuštene žene koja je prošla kroz pakao droge i ljubavne patnje da bi iz njega izašla zahvaljujući novoj ljubavi.’’

Br.strana: 196

Izdavač: Globos Aleksandrija d.o.o.

Šifra: 210569