• +381 (0)60 3463 072
  • Političke stranke u Evropskoj uniji
    Političke stranke u Evropskoj uniji

Političke stranke u Evropskoj uniji

’’Knjiga Političke stranke u Evropskoj uniji autora dr Zorana Čupića predstavlja dragoceno štivo kako za akademske i druge eksperte koji se bave Evropskom unijom, tako i za širu javnost."

Dr Vukašin Pavlović, profesor emeritus

"Autor s pravom zaključuje konstatujući i da formiranje, delovanje i budućnost originalnih transnacionalnih EU stranaka i političkih familija zavise od adekvatnog institucionalno-pravnog i političkog, ali i vrednosnog ambijenta. Ambijenta koji će im formiranjem i relevantnog evropskog političkog identiteta, svojom spremnošću na promene i prilagođavanje omogućiti izvesnu i ničim ometanu egzistenciju.

Knjiga je pisana ozbiljno, argumentovano, dakle neostrašćeno uz to i preciznim, jasnim i elegantnim, na momente čah duhovitim stilom, što je krajnje retko za ovu „sumornu” tematiku."

prof. dr Zoran Stojiljković

"Knjiga Zorana Čupića Političke stranke u Evropskoj uniji predstavlja vredan istraživački poduhvat. U našoj sve obimnijoj literaturi o Evropskoj uniji ovo je pionirski rad. Izbor teme i njen rezultat značajniji su stoga što je pitanje delovanja stranaka u EU sistemski važno za njeno funkcionisanje. To pitanje najuže je povezano s pitanjem o tome da li Unija sadrži demokratski karakter ili bar potencijal […]

Značaj i doprinos ovog rukopisa sadržani su u uspešnoj analizi i na njoj izgrađenom objašnjenju jednog fenomena koji prožima čitav institucionalni poredak Evropske unije. Zoran Čupić pokazao je da nisu samo izbori za EP, kada je uloga stranaka vidljiva, mesto ispoljavanja njihove uloge već je to, čak i više i značajnije, i fino tkanje političkih tokova u procesu donošenja, sprovođenja i posebno kontrole osnovnih političkih odluka koje direktno utiču na život građana Unije. Ali, i više od toga, autor se upustio u dragocenu analizu sistemskih slabosti, obuhvatajući i sam stranački sistem u Uniji, koje sprečavaju puni doprinos stranaka rastu demokratskog karaktera ove nadnacionalne zajednice."

prof. dr Slobodan Samardžić

Šifra: 142437
    2.130 rsd