• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Prijeđeni putovi
    Prijeđeni putovi

Prijeđeni putovi

Autor na kraju puta gleda unazad i nudi čitateljstvu kolekciju odlično napisanih predgovora za knjige Korscha, Lukacsa, Schmidta, Marxa, Adorna i Van den Booma. Najstarija recenzija napisana je 1970, a ’najmlađa’ 1988. Čitajući recenzije koje su prvorazredni kritički prikazi čitatelj dolazi u kontakt s Davorom Rodinom koji je davno nestao, ali ne samo s marksističkim filozofom, već i s kulturom pisanja predgovora u Jugoslaviji u sedamdesetim i osamdesetim godinama. U svim recenzijama osim zadnje Rodin je marksist, a u recenziji Van den Booma pojavljuje se ’postmoderni buržoaski liberal’, da upotrijebim Rortyjevu formulaciju. Problem je naravno što publika na dodiplomskoj i diplomskoj razini to neće primijetiti, a sam autor nikad ne upozorava na činjenicu da se u ovoj zbirci pojavljuju dva paradigmatski suprotstavljena Rodina. Sam autor naravno zna kojim je putevima išao i kako je s modernog filozofiranja došao do postmoderne filozofije, ali to ne objašnjava svojim čitateljima. Čitav drugi dio knjige u kojem se autor igra s originalnom teorijom medija je postmoderni Rodin, a završni novinski tekstovi koriste marksističke termine, ali procesuirane i prerađene novom paradigmom. To je poznavatelju Rodina naravno zabavno i provokativno, ali nespecijaliziranoj publici biti će zbunjujuće. I naslov knjige je svojevrsna poruka prijateljima i kolegama koji poznaju mišljenje autora. Nakon knjiga ’’Putovi politologije’’, ’’Politološki paradoksi’’ i ’’Poraz prosvjetiteljstva’’ dolaze ’’Prijeđeni putevi’’. Zadnja knjiga, kao i prethodne ima naslov koji se sastoji od dvije riječi i obje počinju sa slovom p. Rodin nas upućuje da one zajedno čine cjelinu u kojoj je postmoderna pobijedila prosvjetiteljsku tradiciju promišljanja političkog. Je li to točno drugo je pitanje, ali neosporno je da Davor Rodin predstavlja jednog od najmaštovitijih političkih filozofa u Hrvatskoj i da će njegovo filozofiranje imati šansu da nadživi samog autora, ako padne u ruke nekom mlađem istraživaču sličnog temperamenta.

Zoran Kurelić

Br.strana: 221

Izdavač: Fakultet političkih znanosti