• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Sedam čuda
    Sedam čuda

Sedam čuda

’’Od postanka čovek je osuđen na traganje. U tu lutalačku sudbinu utkala se večita radoznalost čovekova i njegova stalna potreba da otkriva, saznaje i spoznaje. Jer ako se osvrnemo na čitav tok evolucije, zaista – šta je čovek bez pitanja? A kad se pitanja, kao klupko, sviju oko mladog bića, uz to skolanog ozbiljnom bolešću, onda samo možemo očekivati lutanja, previranja i traganja kojima se kraj ne nazire. Upravo roman Sedam čuda donosi jednu takvu priču – priču o teško bolesnom mladiću koji na neočekivane načine dolazi do spoznaja šta je život zaista i koja je čovekova svrha na ovom svetu.

Mladi Istok Stoisavljević čeka transplantaciju srca kada u njegovu bolničku sobu stiže novi pacijent, iguman Kirilo. Ne sluteći na koje sve načine će se njegov život isprepletati sa životnom pričom oca Kirila, mladić se upušta u razgovore sa igumanom i nakon svakog od njih biva nešto drugačiji. Monahove reči ga menjaju, duboko se urezujući u njega, i Istok počinje na drugačiji način da sagledava i sebe i svet oko sebe. Pitanja ljubavi, odnosa među ljudima, skrivenih želja, istine i laži i toliko željene mudrosti počinju da se roje u mladiću i on uspeva da, svojom spremnošću da ni sebe u tom traganju ne poštedi, dođe do važnih saznanja. Sedam čuda je priča i o borbi, o surovom ratu s bolešću u kojem se borbeni manevar sveo isključivo na čekanje i odbranu. A kroz pripovedanje o toj borbi nedvosmisleno, kroz povremene komentare pripovedača, otkriva se i autorov stav o današnjici, svetu u kojem živimo i vrednostima života koje su poprimile nove oblike.

Kroz povremeno neskrivenu kritiku, autor se osvrće na neutaživu glad današnjice za moći, društevnim statusom, novcem i vladanjem – na ovaj ili onaj način. Isto tako, povlačeći paralelu sa likom glavnog junaka, ukazuje na mane i manjkavosti mladih ljudi, pokazujući njihovu zaposednutost modernim tekovinama civilizacije, onim koje donose više štete nego koristi. U takvom svetu, gde vladaju ispraznost, površnost i koristoljublje, samo oni koji pronađu utočište u bliskosti sa drugim ljudima, kroz ljubav, požrtvovanost i dobrotu, nalaze jedini i pravi smisao čovekovog postojanja. Zato je roman Đorđa Ćirjanića, naposletku, priča o srcu – u doslovnom i prenesenom smislu, baš koliko je i priča o junacima koji to srce nose. O snazi i lepoti činjenja dobra i neprekidnom ciklusu u kojem se dobro ponavlja. O krugu u kojem čovek biva iznova i iznova usmeren na uzajamnost i deljenje sa drugima svega onoga što čovekov život čini vrednim – ljubavi, dobrote i vere. A čoveku mimo tog čuda druga nisu ni potrebna.’’

Br.strana: 139

God.izdanja: 2021.

Izdavač: Nova poetika