• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Tačka lomljenja
    Tačka lomljenja

Tačka lomljenja

U neredu objekata i subjekata koji je okružuju, Milosava Pavlovićbira obične pojave i predmete, koje poetskim sredstvima podiže i čini ih privilegovanim, dajući tako stvarima, ljudima i pojavama nove dimenzije, određene njenom stvaralačkom senzibilnošću i odnosom prema spoljnjem svetu, ličnom životu i stvaranju kao načinu postojanja. Sasvim sigurna da je i njoj došlo vreme da „ustane protiv sebe / i raščisti okolo“, da se napusti i ovaj prostori doskoči na drugi, autorka to i čini: oslobađajući se ograničenja prethodnih zbirki, Milosava Pavlović knjigom „Tačka lomljenja“ taj drugi, novi prostor, oslobođen i pročišćen njenom stvaralačkom imaginacijom, neprikosnoveno osvaja.

Duška Vrhovac

„Tačka lomljenja“ Milosave Mike Pavlović je deo njene pesničke autobiografije, njen dnevnik od sna i jave, produhovljena ispovest. Njoj je daleka poezija tradicionalnog lirizma; ona neće da prihvati njen sveti i patetični karakter. Pesnikinja traga isključivo za svojom istinom, istinom u sebi. Zato je ova knjiga kao fotografija sa jasnim konturama, daleko od toga da bude mutna i bezlična.

Intimno osećanje Mike Pavlović, diskretno i uverljivo, prati lirska osećajnost, daleka od sentimentalističih i simulantnih refleksija.U njenoj poeziji nema ni privida ni prevare. Ne želi da bude ničija igračka, jer je ona slobodno biće, pesnikinja. Njena pesma pojavljuje se jezički očišćena do srži, izbrušena, bez ukrasa, bez prideva, bez egzibicionizma. Ona nalazi reč, koja je neizbežna, prava.

Ratko Božović

Br.strana: 125

Izdavač: Čigoja