• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Jarac Života i devet vučića
    Jarac Života i devet vučića

Jarac Života i devet vučića

’’Postoje u našoj književnosti pisci koji svoju misiju stvaranja za decu veoma ozbiljno shvataju. Brižljivo odabiraju temu, pažljivo sprovode osnovnu zamisao, brinu o svakom odeljku, o jeziku, stilu, posebno o porukama koje, jasne i razumljive, treba da stignu do mladog čitaoca. Postavljaju dete u ravan prema sebi, kao nekog kome nije određeno samo da sluša, već kao ličnost koju treba slušati i pažljivo pratiti. Iz tog zdravog odnosa rađa se prava literatura koja obogaćuje svet mladog čitaoca, a starijima, koje vraća u detinjstvo, čini život le-pšim, otvarajući svetle putanje optimizma.

Ovakvo razmišljanje nameće se pri čitanju nove knjige Milana Mrdalja Mrđe u kojoj se opisuje životni put jarca Živote. Zanimljiv glavni junak, pre svega po okviru u koji je stavljen, a to je svet koji okružuje ne samo njega već i sve nas koji ga pra-timo. A to je svet dobrote, iskrenosti i poštenja. Mrdalj već od imena koje dodeljuje svojim junacima to potvrđuje, tačnije iz samih imena izbija kara-kter ličnosti koje ih nose. Života je pun života, odlučan, preduzimljiv, hrabar, ali i bolećiv, pun razumevanja za druge. Njegov dobri gazda se zove Dobrivoj, suštinom svoje prirode je dobričina. On će odmah shvatiti da slabašno, neuhranjeno jare, koje ne stiže do neophodnog zalogaja od spretnije i brže sestre. Zato će Dobrivoj postupiti kao pravi brižni roditelj, nahraniće svog ljubimca uz pomoć cucle. Odatle do kraja radnje romana ova zajednički stečena dobrota prenosiće se na druge, samim tim i na čitaoce.’’

Šifra: 191951
    660 rsd

Br.strana: 86